Vámügyintézés
Az Európai Unió-ban regisztrált cégek – így a magyarországi vállalkozások is – szabadon választhatják meg, hogy importált áruikat, az Európai Unió mely tagállamában kívánják vámkezeltetni. A forgalomba hozatal, vagy a felhasználás helyétől eltérő tagállamban történő vámkezelés esetén, a kapcsolódó Általános Forgalmi Adó-t nem a vámkezelés alkalmával kell megfizetni, hanem annak teljesítése önbevallással történik.
A termékeiket külföldön vámkezeltető magyarországi cégek, – a belföldön történő vámügyintézés során azonnal aktuálissá váló ÁFA fizetési kötelezettség terhétől mentesülve – előnyösebben alakíthatják gazdálkodásukat.
A DEPOLOGIS Kft. – Vámügynökség (vámjogi képviselet) hosszú évek óta végzett vámügynöki tevékenysége kapcsán, – valamint az ügyfelek jelzett igényei alapján – partnerkapcsolatot épített ki, a környező országokban hasonló tevékenységet végző spedíciókkal, és több külföldi vámügynökség munkatársával. Ez a munkakapcsolat lehetőséget biztosít arra, hogy ügyfeleink vámkezelési igényeit – megbízás alapján – határainkon túl is el tudjuk végeztetni.
Vámügyintézés
Központi vámirodánk a NAV Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága (AVIG) – Törökbálint DEPO Vámudvar szolgálati helyén található (2045 Törökbálint – DEPO, Raktárvárosi út 1-3., 5. épület) – a vámhivatal irodáinak szomszédságában – így az állandó személyes jelenlét adta előnyöket kihasználva, a vámügyintézés során, hatékonyan tudjuk ügyfeleink érdekeit képviselni.
Vámügynökségünk rendszeresen végez vámkezeléseket az alábbi vámhivatalokban:
- NAV Repülőtéri Igazgatósága (Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér)
- BILK Logisztika Rt. (1239 Budapest, Európa út 4-6.),
- MAHART Budapesti Szabadkikötő Rt. (1211 Budapest, Szabadkikötő út 5-7.),
- Röszke – Határvámhivatal
A DEPOLOGIS Kft. – Vámügynökség, igény esetén ÁFA fizetés átvállalásával áll megbízói rendelkezésére:
Belföldi vámügyintézés – hazai árakon + a külföldi vámkezelés, által nyújtott előnyök (ÁFA fizetés átvállalása)!
A hazai vámügyintézés során szeretnénk megbízóink terheit csökkenteni, mely az ÁFA azonnali megfizetéséből adódik, jelentős terhet róva a vállalkozásokra.
Közel 20 év vámügyintézés tapasztalatából tudjuk, hogy milyen finanszírozási nehézséget okoz a kereskedelmi cégeknek – akár a folyamatosan, akár az időszakosan nagyobb mennyiséget importálóknak – hogy hazai vámügyintézés esetén, – kötelezettségüknek eleget téve – azonnal befizessék a szállítmányt terhelő Általános Forgalmi Adót. E teher könnyebb elviselése érdekében döntöttek sokan, a külföldi vámügyintézés lehetősége mellett (külföldi vámügynökség munkájának igénybevételével), mely az ÁFA megfizetésére kis haladékot biztosít, hiszen a kötelezettség, a tárgyhót – negyedéves ÁFA-bevallás esetén , a negyedévet – követő hónap 20.-ig esedékes. Ez már néhány konténer vagy kamion esetén is tízmilliós nagyságrendre rúghat, de ezért nem kell a vámügyintézés lebonyolítását a határainkon túlra vinnie!
A VÁMÜGYNÖKSÉG TEVÉKENYSÉGEI
Export vámügyintézés
- export vámokmány elkészítése
- fuvarokmányok kitöltése (TIR-CARNET, ATA-CARNET, CMR., T5, stb.)
- származási bizonyítvány, EUR1. A.TR. okmányok kitöltése, számlanyilatkozat
Import vámügyintézés
- import vámokmány elkészítése
- előzetes vámkalkuláció készítése
- importengedély ügyintézése a vámügynökség által
Vámmódosítás, helyesbítés
- vámhatározat utólagos módosítása, helyesbítése
- vámtarifaszám meghatározása
- VPID szám ügyintézése vállalkozások és magányszemélyek részére, a vámügynökség által